Waar komen al die role playing games ineens vandaan?
Na pixelgraphic-retrogames is er iets van een nieuwe rage ontstaan in de scene van indie-gamemakers: lekker klassieke role playing games, liefst nog met een isometrisch camerastandpunt. Er was al een hele rist aan titels in dat subgenre onderweg, met onder meer Divinity: Original Sin II van de Belgische studio Larian, en Obsidian Entertainments The Pillars of Eternity II. Maar deze week werden me nog een aantal andere titels gesignaleerd.
Zoals Seven: The Days Long Gone van de Poolse studio Imgn.Pro, die volgens zijn makers “de manier waarop het genre wordt gespeeld zal herdefiniëren”. Een andere is ELEX, van studio Piranha Bytes, de makers van de bekende Gothic- en Risen-series, een game die zich volgens zijn communiqué zal laten voorstaan op “een van de breedste selecties van wapens in de geschiedenis van de roleplayinggame.”
Tel daarbij nog maar pas gelanceerde commerciële titels als Mass Effect: Andromeda en geslaagde indieprojecten als Torment: Tides of Numenera, en we zouden één dezer wel eens van een nieuwe gouden periode voor het genre kunnen spreken.
No Comments :