Ronald Meeus presenteert

Tijd voor… een tactische game in de Berlijnse clubscene

Een tactische game die zijn speelveld vanuit isometrisch standpunt toont, over een tijdreismechaniek beschikt, zijn actie op de maat van techno- en 8-bit-elektromuziek presenteert en zich afspeelt in de Berlijnse clubscene: gebrek aan creativiteit en ambitie kun je de Berlijnse makers van All Walls Must Fall alvast niet aanwrijven.
In de wereld waarin je wordt gedropt in All Walls Must Fall: A Tech-Noir Tactics Game, zoals de volledige titel luidt, is de Koude Oorlog nooit geëindigd geweest, en gebruiken beide zijden van het IJzeren Gordijn al 150 jaar lang tijdsmanipulatietechnologie om elkaars doen en laten in de gaten te houden. Maar dan lanceert een onbekende partij een nucleaire aanval, en moeten ze beide agenten terugsturen in de tijd om die aanval te verijdelen en de ware schuldige te vinden.

Inbetweengames, de studio achter de game, bestaat uit voormalige designers en ontwikkelaars van Yager Development, die na het stopzetten van Dead Island 2 de bui al voelden hangen, en dan maar begonnen voor zichzelf. Ze waren op zoek naar een redelijk bescheiden €15.000 op Kickstarter, maar haalden uiteindelijk meer dan € 36.000 op. Waardoor ze ook extra features in hun game konden steken. Zoals een discriminerende AI voor de buitenwippers in de Berlijnse clubs die je aandoet, zodat je – zo zeggen de makers in hun communiqué – de gruwelen van het deurbeleid in de scene aan den lijve kunt ondervinden.

De game, die nu dus volledig is gefinancierd, wordt ontwikkeld voor pc en Mac. Er is nog geen lanceringsdatum bekend.

No Comments :

Geef een reactie :

* Your email address will not be published.

oktober 2020
M D W D V Z Z
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

* Your email address will not be published.