Zijn er genoeg vr-brillen ‘out there’ voor ‘Star Trek: Bridge Crew’?
Voor 9lives speelde ik, op de kantoren van Ubisoft in Nederland, een drie uur lange preview van Star Trek: Bridge Crew, een game waarin je met vier spelers een sterrenschip uit de Star Trek-reeksen en -films. Het was een uitstekende sociale ervaring, die een verademing was op een inherent asociaal vr-platform. Dat maakt van Star Trek: Bridge Crew een potentiële killer application voor vr, maar ik vrees dat er op dit moment gewoon iets te weinig vr-brillen in huiskamers zijn om er een commercieel succes van te maken. Dat aantal zit nu, over de drie leidende platformen, ergens tussen 2 en 3 miljoen, dus de game zou een significant aandeel van die gebruikers moeten aanspreken om een commercieel succes te zijn. Hoge attach rates zijn echter mogelijk in de videogame-industrie: bepaalde afleveringen uit de Halo-reeks, bijvoorbeeld, werden verkocht aan liefst een derde van alle Xbox 360-gebruikers.
Lees hier de 9lives-preview, waarin ik kapitein speelde.
Lees hier een eerdere preview voor De Morgen, waarin ik op Gamescom de rol van stuurman op me nam.
No Comments :